Ar dyzeliniai automobiliai turi ateitį?

Kai kuriems Vokietijos miestams paskelbus apie planus iš centro išvyti dyzelinu varomus automobilius, šių paklausa krito, kainos – taip pat. Naujų dyzelinių automobilių pardavimai ir taip palengva mažėja, nes nauji benzininiai tampa vis ekonomiškesni, o savo rinką pamažu atranda ir elektromobiliai bei hibridai, tačiau po vokiško griaustinio dyzelinių modelių paklausa visoje Europoje krito penktadaliu.

Lietuvoje tokios tendencijos nelabai matomos – automobiliai nėra apkrauti mokesčiais, o centrinės miestų dalys toli gražu nedūsta nuo spūsčių. Tačiau jau kalbama apie tai, kad naudoti dyzeliniai automobiliai pinga ir 5-7 metų amžiaus modelių besidairantiems žmonėms atėjo geros dienos.

Daug automobilių ekspertų mano, kad priešprieša dyzeliniams automobiliams yra tik laikinas dalykas – šlovinga ateitis jų laukia dar ne vienerius metus, o išnaikinti juos gali tik pati rinka – vairuotojai. Ir tai per 10-15 metų išties gali įvykti – vargu ar dyzelinių automobilių pardavimai nukris iki nulio, tačiau juos greičiausiai aplenks ir benzininiai, ir hibridiniai. Priežastis tam paprasta – labai griežtos ekologijos normos.

Jau šiandien „Euro 6“ standartą atitinkantys automobiliai prigrūsti daugybės filtrų: EGR, DPF ir kt. Jų priežiūra nėra paprasta ir nemažai kainuoja – kai prireikia kažkurį jų keisti, net ir palyginti neseno, 5-10 metų amžiaus automobilio vairuotojai neretai renkasi paties filtro pašalinimą. DPF filtro sistemą sugadinti nėra sudėtinga, tačiau jos remontas paprastai kainuoja keturženklę sumą.

Ką tai reiškia? Jau nuo 2020 m. vidutinė ES parduodamų naujų automobilių CO2 emisija turės būti 95 g/km arba mažesnė. Tai reiškia, kad jeigu parduodamas vienas 190 g/km išmetantis automobilis, turi būti parduoti du, išmetantys 47,5 g/km. Šiandien 95 g/km ribą pasiekia tik hibridiniai ir vienas kitas dyzelinis ar benzininis automobilis, tačiau dauguma modelių nėra tokie ekologiški. Tai reiškia, kad naujų automobilių pirkėjams iš esmės niekas nesikeis, tačiau po 5-7 metų super-ekologiškų transporto priemonių eksploatacija gali kainuoti labai daug ir žmonės paprasčiausiai rinksis hibridines naudotas mašinas bei pamažu pamirš dyzelines.

Naujų automobilių išpardavimai